Sunday, December 2, 2012

saya budak baru belajar

Bismillah....
sudah lama tidak menulis surat utk diletakkn dalam peti ini..hari ini hanya terdetik utk menulis mengenai dakwah di dalam facebook(fb).....walaupun dikatakan bahawa fb itu milik org yahudi,namun tidak salah utk kita gunakan ia utk menyebarkan dakwah Islam dan memberikan penerangan mengenai indahnya Islam...di dalam fb terlalu byk group2 Islamik yg mana banyak memberi ilmu dan dakwah tentang Islam..so,xsalah jika kita share kn sahaja di dalam fb kita atau lebih tepat pada wall kita,yang mana insya Allah pahala dakwah itu kita juga akan dapat..even hanya share sahaja...

tapi masalah timbul bila mana ada org salah anggap tentang apa yg kita lakukan..hal ini aku sendiri yang alami..disebabkan aku sering post tentang ayat2 al-Quran,hadis,sirah n lain2 yg islamik,maka ada la mulut2 yang mengatakan aku ni bajet baik/alim,sekadar hendak mencari publisiti murahan,nak tunjuk diri bagus n macam2 lagi..memang sakit hati juga,tapi bagi aku xperlulah utk layan semua2 itu..sebab aku tahu apa yang aku buat..namun disini ingin aku jelaskan bahawa apa yang aku post itu bukanlah untuk menunjukan yg aku ni alim/baik,aku hanya ingin menyumbang sesuatu kepada Islam walaupun hanya sekadar share di fb..aku akui aku memang bukan budak baik,tingkah laku aku pun tidaklah menunjukan yang aku ini baik..namun aku hanya ingin berdakwah dgn cara aku sendiri..apa2pun terima kasih diatas teguran kpd yg menegur

 ingin juga aku kongsikan disini tentang betapa gembiranya hati aku bilamana ada seorang gadis yang tidak bertudung sebelum ini menyatakan hasrat untuk berubah/berhijrah apabila terbaca post2 yg aku sharekan atau yg aku tulis..alhamdulillah,hidayah itu milik Allah..semua yang berlaku dengan izin Allah...perasaan gembira itu hanya Allah sahaja yg tahu..lihat,mungkin hanya klik share sahaja kita mungkin dapat mengubah sesorang menjadi lebih baik..ayuh,jom terus berdakwah
*akubukanbudakbaik,akuhanyaseorangbudakyangsedangberusahauntukmenjadilebihbaik

No comments:

Post a Comment