Sunday, August 21, 2011

SK ISKANDAR SHAH:Sebuah kenangan terindah...=)

Tatkala kaki ini melangkah masuk ke SK Iskandar Shah,Parit sebagai seorang bakal guru,seribu satu kenangan mengusik kalbuku.Kenangan ketika tahun 1998-2003 akan terus bersemadi disanubari ini..huhuhu(skema giler)..emm itulah perasaan aku bila datang ke SK Iskandar Shah,Parit,bekas sekolahku.Aku datang untuk menjalani program School Based Experience atau dulu dipanggil sebagai ROS.

Waktu first2 sampai tu,ya Allah punyalah berdebar..yela,kali ni masuk sebagai seorang guru..huhuhu.Waktu tu dalam kul 7 pagi.Agak awal aku sampai.Time parking moto tu,aku telah ditegur oleh Cikgu Zuraidah,cikgu sains aku dulu merangkap jiran aku..huhu.."Safuan,awak buat apa kat sini?wat ROS ek?".."ya,saya buat ROS kat sini cikgu".....aku tersipu2 malu..segan sebenarnya..haha

Ok dipendekkan cerita,pagi itu aku pun berjumpalah dengan Guru Besar,Encik Hamdan.Dia jemput aku untuk join skali perhimpunan mingguan.Duduk dikerusi guru-guru la..Oh ya Allah waktu tu aku alami macam2 rasa..takut,segan,malu,bangga,cuak dan macam2..hahaha..tapi aku tempuhi juga sume tu.Aku wat muka selamba ja.Salam cikgu2 yg ada n duduk kat kerusi guru.Mula2 nak duduk belakang,tapi Ustaz Reza tolak aku untuk duduk depan,xpe aku redha jela..huhuhu

cikgu-cikgu perempuan
ucapan dari cikgu2
pandangan dari atas
Lepas perhimpunan tu,aku berjumpalah dengan semua cikgu2..masih ramai gak la cikgu2 waktu aku skola dulu..antaranya cikgu zuraida,cikgu din,cikgu kamaruzaman,cikgu azawati,ustazah norhisyam,ustazah sakinah,sir wooi,cikgu wardah,cikgu asiah,cikgu norizah dan ramai lagilah..yang seronoknya,diorang semua masih ingat aku..huhuhu..x sia2 mencapap dulu..hahaha...

Dan sepanjang disitu,aku wat kerja aku la..kena wat assignment Falsafah Pendidikan Kebangsaan dan Perkembangan Kanak-kanak..Dalam masa yang sama,aku curi2 masa untuk ambil2 gambar di sekolah aku yang tercinta....
cikgu zuraida sedang mengajar

bilik ustazah norhisyam
cikgu azawati sedang 'beraksi'
tangga 1001 kenangan

bengkel KH,tempat aku bertukang dulu

kelas time aku darjah 6 dulu
dan banyak lagi gambar sebenarnya..xlarat nak upload..tenet x brape nak laju..huhuhu....apa2pun aku tetap seronok dapat kembali ke SK Iskandar Shah,Parit,Perak...terima kasih cikgu2 SKIS...=)


aku n adik2...ex-SKIS






2 comments:

  1. giler lah ami...
    tringat lak zaman mude2 dlu...
    blage kpale ngan wan baha...
    tembok kpale dy...
    haha...
    kenangan...

    ReplyDelete
  2. hahaha....tersenyum aku bila teringat balik sume2 tu...tapi tau x waktu aku pi skola tu,semua kenangan2 tu datang..sampai nak wat kerja pun xleh..rindu giler..tambah2 rindu bila aku tengok album gambar waktu kita darjah 6 dulu..time koir,pancaragam n macam2 lagi..huhuhu

    ReplyDelete