Tuesday, December 4, 2012

PADA ZAMAN DAHULU~

Bismillahhirahmannirahim...

sekarang kita sudah berada dalam bulan disember..bulan dimana ibu bapa sudah mula sibuk membeli pakaian n peralatan2 yang diperlukan untuk persekolahan anak2 pada awal januari nanti..beberapa tahun dahulu,aku salah seorang yang sangat2 sibuk menyuruh mak n ayah aku belikan pakaian n peralatan sekolah yng baru..semua nak baru..walaupun yang lama ok lagi..tapi standardlah tu..budak2 kn,mana tau ape..hehe

sejarah aku,pernah brsekolah di beberapa sekolah..bersekolah rendah di sk iskandar shah,parit perak..dari darjah 1 sampailah darjah enam..aku jugak bersekolah kafa di sekolah rendah agama rakyat nurul ehsan,parit,perak..sama juga,dari darjah satu sampailah darjah enam..

itu sekolah rendah,sekolah menengah pula di smk iskandar shah,parit n sms raja tun azlan shah..3 tahun di smkis n 2 tahun di seratas..inilah tempat2 dimana aku mula mengenal dunia..mula belajar tentang hidup...hehe

dan selama berada di tempat2 itu,mcm2 yang telah aku alami..ada manis,ada pahit,ada tawar n mcm2 rasa la..hehe..n yg paling xdapat aku lupakan adalah disaat bila aku mendapat penghargaan daripada sekolah..bagi budak2,benda yang paling dia suka adalah bila dapat hadiah..betul x?hehe

dan alhamdulillah sepanjang aku bersekolah di tempat2 yg aku sebut sebelum ni,beberapa hadiah/anugerah yg pernah aku dapat..antaranya ialah tempat pertama kedudukan dalam kelas ketika peperiksaan,tempat kedua,anugerah peningkatan akademik terbaik,anugerah khas ketua kelas,anugerah pekerti terpuji,pelajar terbaik lelaki keseluruhan,salah seorang penerima anugerah pelajar cemerlang PMR peringakt sekolah,zon dan daerah n beberapa lagi..kesemua ini yang telah mewarnai hidup aku...

*aku bukan nak menunjuk ye,aku hanya ingin meluahkan perasaan gembira aku..maaf jika aku telah membuat anda xsuka..hehe..apa2pun,masing2 ada kehidupan masing2 n masing2 ada sejarah masing..dan aku,inilah sejarah aku..sejarah yang membantu aku untuk terus mengenal dunia..

No comments:

Post a Comment