Tuesday, December 26, 2017

kisah 2017 ku di SK Pos Legap

Bismillahhirrahmannirrahim...

2017 bakal melabuhkan tirainya tidak lama lagi. Untuk tahun 2017 terlalu banyak peristiwa suka dan duka telah dilalui. Moga tahun 2018 akan lebih cemerlang dan dikurniakan yang terbaik dalam setiap perkara yang kita lakukan.

Banyak perkara negatif juga mengganggu perjalanan aku dalam tahun 2017. Dan Alhamdulillah, Allah mempermudahkan segalanya dan dihadirkan kepositifan dalam setiap cabaran dan dugaan yang ditempuhi.

Disini aku kongsikan beberapa program yang telah dilaksanakan sepanjang 2017.

seorang murid SKPL mewakili Daerah Kuala Kangsar ke Kejohanan Merentas Desa MSSPk 2017 dan aku juga terlibat sebagai jurulatih daerah

Asmah Long menjadi Johan P12 Kejohanan Merentas Desa MSSD Kuala Kangsar dan 3 orang murid lagi mendapat kedudukan Top 50

Kejohanan Balapan dan Padang MSSD Kuala Kangsar 2017. SKPL berjaya membawa pulang 2 pingat perak dan 1 pingat gangsa. 2 lagi wakil SKPL menduduki tempat ke 4 dan ke 5 bagi acara lompat tinggi P12 dan L11

Program Menyemai Budi,Menyubur Minda bersama SMK Bawong dan IPG Kota Bahru

Program Menggapai Bintang bagi calon UPSR 2017 bersama pegawai SIP+ Pn Norhayati dan pegawai SISC+ Dr. Norihan dari PPD Kuala Kangsar

Program Motivasi dan Teknik Menjawab Soalan bagi calon UPSR 2017 bagi SKMOA Daerah Kuala Kangsar yang diadakan di Hotel Royal Penang. 3 hari 2 malam. 5 orang murid SKPL terlibat dan aku sebagai guru pengiring

Tuisyen Rakyat KKLW bagi Calon UPSR 2017. Aku mengajar BM Penulisan

Salah satu sesi pdp Kelas Dewasa Asli Peribumi yg aku jalankan. Alhamdulillah syukur juga slide dan dokumen yg aku sediakn terpilih untuk mewakili negeri Perak ke Pertandingan Amalan Terbaik KEDAP Peringkat Kebangsaan dan mendapat tempat ke5. First try kan,byk lg yg xtau dan alhamdulillah byk yg aku belajar utk pertandingan sebegini.

Salah satu projek yg aku jalankan dalam sesi pdp Reka Bentuk dan Teknologi. Alhamdulillah utk tahun 2017 banyak projek telah berjaya dijalankan.

Alhamdulillah muncul Johan dan mengekalkan kedudukan bagi Pertandingan Hiasan Rumah Sukan serta muncul Johan Keseluruhan Kejohanan Balapan dan Padang SKPL 2017. Syukur jugak quartet 4x100m Lelaki dan Perempuan muncul johan bersaing bersama semua SKMOA Daerah Kuala Kangsar

Alhamdulillah berjaya menukarkan "stor" menjadi bengkel RBT yang kondusif untuk dijalankan sesi pdp. Aku bercita-cita untuk menjadikan Bengkel RBT ini sebagai Bengkel 5S. Moga hasrat ini terlaksana pada tahun 2018.

Program Sukaneka dan Pertandingan Senamrobik murid Asrama. Aku selaku Ketua Warden amat2 bersyukur mendapat rakan2 warden,ppm dan rakan2 guru yg sgt2 rajin yg membantu melancarkan semua program asrama.

Program Sukan Integrasi antara murid KEDAP dan murid asrama.

Menukar stor perabot rosak menjadi Bilik Prep bagi murid asrama. Bilik ini juga digunakan untuk kelas mengaji Al-Quran serta digunakan untuk murid2 LINUS.

Majlis Bacaan Yassin bersama ibu bapa dan calon2 UPSR 2017

Salah satu program kerohanian yg dijalankan oleh unit Agama Islam,Asrama SKPL. Alhamdulillah tahun 2017,ramai murid yg memeluk agama Islam dan mendapat keizinan daripada ibu bapa mereka. Surau ini juga salah satu bilik khas yg direnovate pada tahun ini. Buat pelan2,mengikut sumbangan yg kami terima. Banyak lagi yang hendak dilakukan.

Merenovate dan mewujudkan kembali Bilik Warden Asrama.

Mewujudkan Bilik Darjah Abad 21 untuk murid dalam kelas jagaan aku iaitu kelas 6 Mutiara.


Dan banyak lagi program2 lain yg telah dijalankan. Kesemua yg aku upload disini adalah program2 yg melibatkan selaku penyelaras dan pelaksana. Alhamdulillah aku dikurniakan pentadbir dan rakan2 guru yg sgt2 bagus dan byk membantu dan memberi galakan.

No comments:

Post a Comment