Wednesday, February 10, 2016

ujian itu nikmat

bismillahhirrahmannirrahim

assalamualaikum....dah lama xmenulis..hehe..so ni artikel first utk tahun 2016 ni..hehe

bulan januari ni merupakan bulan yg agak mncabar bagi aku...macam2 yg berlaku...hehe

betul,kadang2 aku rasa agak down...satu persatu perkara brlaku..dan ape yg berlaku tu diluar jangkaan aku dan aku xmahu pun hal itu berlaku...

adakala,aku berharap sgt utk dpt 'sesuatu' itu,dan dah berusaha ke arah itu...tapi masih xdpt...mcm aku,aku slalu xdpt ape yg aku nak..hehe

Tapi tulaa aku kena slalu ingat,Allah akan uji kita sesuai dgn kemampuan kita...ingatlh,setiap ujian yg Allah beri,kita mampu utk hadapinya..dengan syarat kita kena sentiasa jaga hubungan kita dengan Allah...

satu lagi,kita kena slalu ingat tiap apa yg berlaku pasti ada hikmahnya...pasti ada "sesuatu" yg Allah ingin beri pada kita...yg penting kita kne slalu sabar dan lakukan perkara2 yg positif...jangan bersedih jika kita xdpt apa yg kita nak,tetapi percayalah pasti ada "sesuatu" yg lebih istimewa yg Allah akan berikn pada kita..xdidunia,di akhirat insyaAllah


aku suka sangat dgn ayat dalam gambar diatas..terjumpa dlm google..hehe..kpda tuan pemilik gambar ni,maaf ye pinjam sat gmbar ni..hehe

*betul,bulan ni terasa byk sgt ujian yg menimpa aku..dan adakalanya aku terasa mcm lemah dan xmampu utk hadapinya...ntah laa,byk yg brlaku dh menyentuh hati n kadang2 rasa mcm tersiat2..hehe

tapi tulaa,bila mcm2 ujian brlaku ni aku teringat blk nasihat2 yg aku pernah aku bg waktu jdi kaunselor xbertauliah dulu...dulu bila org lain ada masalah,aku slalu positifkn diorg..kini bila aku pula diuji,aku perlu kuat utk positifkn diri aku sendiri...dan pada waktu2 beginilh aku kena byk berdoa dan merintih kpd Allah..ingat tu safuan! (cakap depan cermin)

k laa,cukuplah sesi sembang2 kali ini..hehe...akhir kata,ingat Allah uji kita sesuai dgn kemampuan kita dan ia berlaku beserta dgn jutaan hikmah disebaliknya....always be positive!

hehe

No comments:

Post a Comment