Monday, November 28, 2011

Hari Raya Aidil Adha 1432H bersamaan Tahun 2011 Masihi

Bismillah...sudah lama tidak menulis...tetiba ari ni tergerak utk menulis sesuatu...
ok,cerita arini sudah agak lama...sudah hampir sebulan berlalu..huhu...rasa nak tulis tu lama dah,tapi ntah la,rasa cam malas ja nak taip...

ok,hari raya aidil adha /ari raya korban yg lepas,keluarga aku menumbangkan seekor lembu...taun ni special sikit sebab kali ni buat kat rumah sendiri..jadi alhamdulillah raya tahun ni agak meriah dan kami sekeluarga sambut dgn sederhana ja....selepas solat raya,kami sembelih lembu tu..tengah hari edar daging korban..jadi aku selaku ajk hantaran kena la hantar daging tu ke rumah2 yg berdekatan dgn rumah aku...




pastu,kami adik beradik lelaki memasak sup tulang di luar rumah..masak dalam kawah...adik beradik perempuan plak memasak kat dapur..buat redang daging,daging masak merak dan macam2 lagi yg berasaskan daging..huhu..pas asar plak buat jamuan hari lahir anak saudara aku..nur afiqah binti juman shah..panggil kanak2/budak2 yg duk kt sekeliling umah ja...


belah malam plak,kami sekeluarga sambut hari lahir mak dan abang aku yang sulung pulak..emm kek sesaje aritu...

 selepas makan2 kek,kami buat barbeque daging plak...resepi abang2 aku dan abg2 ipar aku.....aku memang kenyang dengan daging ja aritu...alhamdulillah rezeki....

No comments:

Post a Comment