Sunday, October 16, 2011

Hari kokurikulum IPG Sukan Kampus Perlis 2011:ini kisah aku,dia dan mereka...=)

Alhamdulillah hari ini adalah hari penutup Hari kokurikulum IPG Sukan Kampus Perlis 2011.Banyak pertandingan yg diadakan.Dan dalam N3 ni aku nk cerita pasal pertndgn yg aku masuk je iaitu pertandingan memasak.Tahun lepas aku n kwn2 yg len(munir and faiz salleh) dah pernah masuk.Waktu tu kami dpt no.2.Kalah just sebab kami letak bunga plastik.Sepatutnya kena letak bunga hidup.Ape2 pun kami bersyukur dpt no 2.Masuk pun sebab suka suki ja..huhu..Kali ni kami masuk pun sebab suka suki gak.Motif utama adalah nak try masak guna masakan resepi sendiri(sebenarnya resepi asal mak munir punya)Kami try je masak.Selalu tgk mak masak,jadi kali ni kami plak yg masak..huhu...kali ni kami kena sediakan menu tengah hari yg sihat.Jadi,setelah berbincang akhirnya kami telah memilih utk memasak Hawaian chicken,tango chicken with potatoes,sayur jasmine n olala rice...air buat jus sunquick blackcurrant ja..minuman yg plg laku..huhu...yg peliknya juri2 duk tanya macam mane aku buat...haha..diorg igt aku blend n letak bahan2 ape..padahal just letak air,gula n kordial sunquick tu..siap!..haha.....Dan alhamdulillah utk pertandingan kali ini kami berjaya mendapat tempat pertama..syukur sangat2 sebab untuk kali terakhir ni kami berjaya gak dpt no 1...=)

Ini ada sedikit gambar waktu pertandingan tu......
olala rice(bahan utama carrot)
sayur 'jasmine'
juri sedang merasa makanan
jeng2,inilah mknn kumpulan kami
terimalah..huhu
dari kiri:faiz,munir n safuan
ok la..itu sahaja untuk post kali ini..untuk rakan2 yg banyak menyokong kami,kami mengucapkan ribuan terima kasih diatas sokongan anda semua..huhuhu


*untuk sebarang tempahan makanan untuk sebarang majlis(kenduri kawen ka,hari jadi ka atau kenduri kesyukuran ka) bolehlah menghubungi kami...hahahaha...=)

2 comments:

  1. laaa silap tak amik gmbaq aku skali..tukang pelantak makanan yang tak diundang..haha..
    TAHNIAH untuk kumpulan anda..masakan mmg best!
    Hawaian chicken,tango chicken with potatoes (aku panggil ayam kicap n ayam kunyit ritu) :P

    ReplyDelete
  2. hahaha..sedar diri pun..=)
    terima kasih..kami mmg tau dah mknn kami sedap..xyah puji lebih2..hahahaha(gurau2 ja)
    ish3,sedihnya kami..penat kami reka nama2 sekelassszzzz jah tu..bleh hg pggl ayam kicap ja..hemm kecewa aku..hahahahaa

    *nnt kenduri kawen hg,bleh la order kt kami..harga boleh dirunding..hahahaha(harga member2)

    ReplyDelete