Saturday, May 7, 2011

lalalalalalalalala

malam masih muda,ya,jam baru menunjukkan kul 12.46am.awal lagi.huahuahuahuahua
hari ini cuti,jadi kebanyakan aktiviti aku adalah tidur,tidur dan tidur.sambil tidur layan lagu2 feveret aku.
exam.ada la beberapa kawan aku dh start study.Tapi yela,dah jadi satu budaya di IPG Perlis ni(maybe satu malaysia kot) suka study last2 minit.Esok nak exam,arini baru ada mood nak study.Relax suda.
Biasa lah tu,bakal2 guru memang macam tu,Aritu waktu PBS pun,memang cikgu2 skola tu cakap yg diorang pun sama gak macam kami sekarang ni.Jadi apa nak dikalutkan,relax suda.hahahahaha
Sekarang ni aku tengah memerah keringat untuk memikirkan tentang jamuan akhir sem untuk kelasku yang terchenta.RBT B.yeah!.Lagipun,ini adalah projek terakhir aku sebagai KK.
Hentam saja la labu oi.hahahaha
X sabar nak pencen.huahuahua.
Yela,sewaktu jadi KK ni aku kena la rajin sikit(sikit jela)hahaha.
Kena datang awal sikit,kena rajin call pensyarah,cari bilik kuliah,susun kelas,cari LCD and bermacam2 lagi.Sebelum tidur pun mesti kena fikir pasal kelas.Aku memang akan peruntukkan masa untuk aku memikirkan tentang kelas.Fikir sebelum buat sesuatu tindakan.hahaha.Semasa jadi KK aku menggunakan gaya kepimpinan demokrasi + autokratik.Mula2 demokrasi pastu barulah wat autuokratik.Kalau 24jam nak demokrasi ja,memang letih aku.huhuhuhu.Bak kata Encik Halim(Pensyarah JPT),nak jadi cikgu nanti kita kena check and balance.Kadang2 demokrasi and kdg2 autokratik.Contohnya dia bagi adalah bila seseorang cikgu tu nak buat kelas tambahan.Dia menanyakan dulu tentang masa yang sesuai kepada murid2nya.Minta pendapat mereka(demokrasi la).Pastu bila dah dpt kata sepakat,guru tu kena guna autokratik pula.Contohnya dia perlu menetapkan peraturan yg perlu dipatuhi waktu dalam kelas.Contohnya murid2 kena hadir tepat jam 2.30pm,saya bagi masa sehingga 2.35pm sahaja sebelum pintu ditutup.Sape x datang saya akan denda.(autokratik).Kita dilarang guna demokrasi 24 jam atau pun guna autokratik 24 jam,nanti masalah lain pulak yg timbul.Sabor je la.Biasalah sekarang kan zaman fitnah.Cikgu zaman sekarang ni memang xleh nak sentuh murid.Kalau anak murid kita demam dan kita nak check dahi dia pun xleh dah.Nanti x pasal2 kena tuduh meraba murid pulak.Ni bukanlah cerita rekaan,tapi ini cerita betul.Satu lagi kes yang cukup hangat yang baru je berlaku beberapa minggu yang lepas di Negeri Perlis dimana seorang guru telah dituduh membunuh anak muridnya.Dikatakan bahawa budak tu mencuri,jadi warden tu marah la budak tu.Jadi ia adalah prosedur biasa.X tahu la pulak yang dia ada penyakit sawan,pap pap mati.Inalillah.Maka lepas tu heboh la satu malaya bahawa budak tu telah disepak,ditumbuk dan diterajang2.WOW dahsyat giler!Tapi biasala tu,dah keje wartawan tu.Jangan sebar fitnah sudah.Nanti jadi kes anwar ibrahim pulak.Yang memelikkan aku,diorang ni tak letih ke duk fitnah2 anwar ni,xde orang lain ke.Tolong arr cari orang lain untuk difitnah.hahaha.Naik geli bulu ketiak aku bila baca pasal fitnah2 terhadap anwar ni.
Dia meliwat la,pastu langgan pelacur la,pastu ada skandal ngan itu la,ngan ini la...WEI SUDAH2 LA TU!!X BORING KE?X TAKUT ALLAH KE?..insaf la,ingat mati sedang menunggu kita ja tu.TUP TUP dah mati.Kalau mati dalam keadaan kita sedang beribadah ke xpela,cuba kalau kita mati dalam keadaan atau pada masa kita tengah buat dosa,duk fitnah kat orang,duk sebar aib orang lain,atau duk buat cerita bukan2.Xke menyesal diakhirat nanti.
Menyesal kat dunia ni xpa,kalau ada masa,bleh la bertaubat,tapi kalau baru nak insaf bila kat akhirat dah memang xleh nak buat apa la,hanya azab Allah sahaja sebagai ganjaran diatas 'amal2' yang kita dah buat ????Renung2kanlah dan lakukan terus perubahan,jangan renung ja,tapi x buat apa pun.hahaha.apa2pun MATI ITU PASTI!!biarlah kita mati dalam keadaan yang baik(husnul khatimah).AMINN....

No comments:

Post a Comment